Warning: Creating default object from empty value in /home/poland/domains/tanie--loty.pl/public_html/wp-includes/bookmark.php on line 36

Tanie Loty – Nie ważne jak, byle dolecieć !?

Tanie loty, przeloty, wyloty – BILETY LOTNICZE

Lufthansa raportuje testowe loty na biopaliwie

LufthansaPrzez 6 miesięcy na trasie Hamburg-Frankfurt linie lotnicze Lufthansa wykonywały rejsowe loty próbne z użyciem biopaliw. Projekt burnFAIR (ang. Future Aircraft Research) zakończył się sukcesem. Niemiecki przewoźnik wykonując 1187 lotów korzystał z biosyntetycznych paliw. W praktyce wyglądało to tak, że silniki były napędzane mieszanką paliwa tradycyjnego i biosyntetycznej nafty lotniczej w proporcji 50:50. Najważniejsze wyniki są takie, że udało się zmniejszyć emisję CO2 o ponad 1400 ton, natomiast mieszankę biosyntetycznej nafty zużyto w sumie 1556 ton. Lufthansa zainwestowała w projekt około 6,6 mln euro, z czego 2,5 mln pochodziło ze środków niemieckiego rządu. Niestety nie ma mowy o oszczędnościach, bowiem biopaliwa na dzień dzisiejszy są dwu a nawet trzykrotnie droższe od tradycyjnego paliwa. Przez cały okres trwania akcji nie pojawiły się żadne nieprzewidziane problemy. Tak jak zakładano stosowanie biopaliw w lotnictwie jest możliwe, potwierdzają to doskonałe wyniki. Lufthansa to linia lotnicza która w największym stopniu stara się wdrożyć stosowanie biopaliw do codziennej eksploatacji samolotów.

12 stycznia odbył się pierwszy rejs na biopaliwie za ocean. Samolot Boeing 747-400 poleciał z Frankfurtu do Waszyngtonu, zatankowany został 40 tonami mieszanki biokerozyny. Zakładano, że uda się zredukować emisję dwutlenku węgla aż o 38 ton. Na razie Lufthansa nie ujawnia żadnych informacji. Gdyby tak się stało, oznaczało by to, że wykorzystując biosyntetyczne paliwo takie same oszczędności w emisji wygeneruje sześć samolotów rejsowych lecących z Frankfurtu do Berlina.

Światowa organizacja zrzeszająca linie lotnicze IATA wprowadziła wytyczne, które jasno określają, że wszystkie należące do niej linie lotnicze do 2050 r. muszą zrobić wszystko by ograniczyć emisję netto CO2 o 50 procent w porównaniu do wyniku z 2005 r. Działania takie są konieczne, jeśli chcemy ochronić nasz klimat, dlatego wszelkie pomysły i innowacyjne rozwiązania są na wagę złota. Zrównoważony rozwój, przyjazna środowisku technologia i alternatywa dla paliw kopalnych to dziś priorytet, podkreśla to przede wszystkim prezes Lufthansy Christoph Franz.

biosyntetyczna nafta lotnicza zwana biokerozyną, posiada podobne właściwości jak dotychczas stosowane w lotnictwie paliwa, jednak posiada tą zaletę, że jej wpływ na środowisko jest dużo mniejszy. Biopaliwa posiada większą gęstość energetyczną, dlatego można go stosować o 1% mniej. Inną korzyścią jest fakt, że biosyntetyczna nafta lotnicza nie posiada żadnych szkodliwych dla środowiska związków siarki i związków aromatycznych. Podczas spalania przez silniki biopaliwa, dwutlenek węgla jest z powrotem uwalniany do atmosfery, lecz poziom jego emisji jest o 50% niższy niż w przypadku stosowania konwencjonalnych paliw kopalnych.

Dla Lufthansy najważniejsze teraz będzie zbadanie dostępności surowców i ich certyfikacja, wtedy możliwe będą kolejne loty testowe i rozwój technologii latania na biopaliwie.

Category: Linie Lotnicze